Uthyrning av Livräddnings stationen
Livräddningsstationen används normalt för föreningens möten samt för utlåning till medlemmar i föreningen. Lokalen är lämplig för såväl det lilla kalaset som för fest. Här finns bord och stolar som klarar c:a 120 stycken sittande.
Det går också att låna lokalens bord och stolar separat.
Extern uthyrning förekommer ej, dock finns undantag för Fågelsundets föreningar (GA) och genuina Fågelsundare som enligt tradition har nyttjat lokalen. För dessa tillfällen utgår hyra enligt av styrelsen fastställd nivå. Kostnaden är då 1000:- per tillfälle.
Lokalen lånas eller hyrs INTE ut för kommersiella ändamål, föreningar, företag eller till ungdomsfester.
Utlåning av lokalen sker via föreningens styrelse eller av den utsedd person som lämnar ut nyckel. Vid återlämning av nyckel skall Livräddningsstationen vara städad och eventuella fel/skador anmälas.
Vid större sammankomster är det upp till den som ordnar festen att se till att även toaletten förbereds med papper m m, samt att den städas efteråt.
Parkering av bilar får ske vid vändplanen och INTE i anslutning till Livräddningsstationen eller inom Hamnområdet.
Rutin och ordningsregler uthyrning
Nedanstående ordningsregler skall godkännas genom kvittens. Utöver detta kvitteras dessutom nycklar.
Uthyrning administeras av föreningens kassör som nås via (alt kontaktuppgifter på www.romsmaren.se)
Ordningsregler
Den som hyr eller lånar Livräddningstationen accepterar följande ordningsregler
* Lokalen hyrs/lånas (om inte annat överenskommits) under 24 timmar. Sedan ska nyckel returneras till ansvarig.
* Hyresgästen ansvarar för sina besökare och reglerna gäller därför även dessa och de skall informeras om dessa ordningsregler
* Hyresgästen informera även sina gäster om utrymning och var brandsläckare finns placerad
* Rökning är ej tillåten inom lokalen, toalett eller dess omedelbara närhet
* Lokalen skall lämnas städad och I det skick man fick låna den vilket bl.a. innebär
* Kyl töms, stängs och torkas ur
* Bord/stolar ställs ihop
* Eventuella skador anmäls till uthyrningansvarig () alt. fastighetsansvarig ()
* Sopor tas bort av hyresgästen
* Lokalens Guest Wifi får användas. Information om inloggning finns anslaget i Livräddningstationen. Se även inlägg https://romsmaren.se/verksamhet-hamnen/wifi-i-hamnen/
* Belysning mm som tänts, skall släckas då lokalen lämnas.
* Borttappad nyckel ersätts med 3000:- (för att täcka kostnad för låsbyte)
* Utebliven borttransport av sopor debiteras med 1000:-
Regler fastslagna styrelse 2019-08-11
Uppdaterad 2019-12-26